Chrániť Fica a Pašku, zosmiešniť Matoviča a Lipšica. Takúto stratégiu si zvolila finančná skupina PENTA pred tohtoročnými parlamentnými voľbami. Dôkazom je správanie sa časopisu Plus7dní pri politických témach, ktoré sa týkajú strany SMER a hnutia OĽaNO - NOVA.
 
1. CENZÚRA ČLÁNKU O BITKE PAŠKOVCOV
12. januára dostalo Tlačové oddelenie hnutia NOVA otázky od košicej redaktorky Plus7dní Vandy Rusnákovej. Adresované boli Danielovi Lipšicovi a týkali sa právneho zastupovania ľudí, ktorých fyzicky napadli príbuzní Pavla Pašku. Hoci odpovede Daniela Lipšica boli redaktorke doručené presne podľa jej požiadaviek, a to do dvoch dní, nielen vyjadrenia Daniela Lipšica, ale ani pripravovaný článok na túto tému dodnes neboli zverejnené. Žeby zásah zhora?
 
2. CENZÚRA ČLÁNKU O FICOVEJ NÁVŠTEVE V ŠIROKÉHO HOTELI
Existujú vážne indície, že to nebol prvý prípad cenzúry od vstupu finančnej skupiny PENTA do tohto týždenníka. 11. novembra 2015 bol Danielovi Lipšicovi do Národnej rady SR doručený nezverejnený článok redaktora Plus7dní Karola Bustina o utajenej návšteve Roberta Fica v bratislavskom hoteli Juraja Širokého. Autor listu tvrdí, že tento článok bol zastavený na pokyn finančnej skupiny PENTA, o čom sú informovaní "takmer všetci pracovníci redakcie"
 
3. ZOSMIEŠŇOVANIE FICOVÝCH KRITIKOV
Kým Roberta Fica a Pavla Pašku sa rozhodla finančná skupina chrániť, ich kritikov vo svojom časopise zosmiešňuje. V rámci série predvolebných rozhovorov sa jedine Igorovi Matovičovi dovolila zosmiešňujúci titulok, keď článok nazvala slovom "Komediant" (21.1.2016). K ostatným lídrom bola redakcia neporovnateľne zhovievavejšia: "Mohli sme len svietiť a kúriť" (B. Bugár), "Sme pripravení vládnuť s SNS" (J. Figeľ), "Smeru vraví nie" (R. Procházka). Dlhodobo známy a neskrývaný názor finančnej skupiny PENTA a Jaroslava Haščáka vyžaroval aj z článku "Lipšica živí Matovič" (11.2.2016).
 
Keď finančná skupina PENTA začala kupovať podiely vo vydavateľstvách, jej predstavitelia sa dušovali, že do obsahu novín nebudú zasahovať. Nielen tieto konkrétne príklady, ale aj odchody niektorých dlhoročných redaktorov a komentátorov týždenníka Plus7dní sú dôkazom presného opaku.